Proceedings of the IEEE International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL2012), 1–2p. (2012) DOI:10.1109/DevLrn.2012.6400840

Characterizing the temporal dynamics of student-teacher discourse

L. P. Salamanca, A. R. Carini, M. A. Lee, K. Dykstra, J. Whitehill, D. Angus, J. Wiles, J. S. Reilly, M. S. Bartlett

Student-teacher verbal communication contributes to successful learning outcomes. In this study we explore the use of conceptual-based recurrence plots to characterize the dynamics of student-teacher interaction. The results indicate: 1) Individual differences in teachers' speech styles 2) Teacher speech may reflect strategies that are sensitive to student performance and 3) Student-teacher discourse dynamics may influence learning outcomes. Findings have educational implications, particularly in classroom settings where teachers depend on verbal interaction to communicate to students; they also provide the foundation for modeling student-teacher interaction and creating automated tutoring systems that respond sensitively and effectively.

back


Creative Commons License © 2017 SOME RIGHTS RESERVED
The content of this web site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Germany License.

Please note: The abstracts of the bibliography database may underly other copyrights.

Ihr Browser versucht gerade eine Seite aus dem sogenannten Internet auszudrucken. Das Internet ist ein weltweites Netzwerk von Computern, das den Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation bietet.

Da Politiker im Regelfall von neuen Dingen nichts verstehen, halten wir es für notwendig, sie davor zu schützen. Dies ist im beidseitigen Interesse, da unnötige Angstzustände bei Ihnen verhindert werden, ebenso wie es uns vor profilierungs- und machtsüchtigen Politikern schützt.

Sollten Sie der Meinung sein, dass Sie diese Internetseite dennoch sehen sollten, so können Sie jederzeit durch normalen Gebrauch eines Internetbrowsers darauf zugreifen. Dazu sind aber minimale Computerkenntnisse erforderlich. Sollten Sie diese nicht haben, vergessen Sie einfach dieses Internet und lassen uns in Ruhe.

Die Umgehung dieser Ausdrucksperre ist nach §95a UrhG verboten.

Mehr Informationen unter www.politiker-stopp.de.